Remmi tekee vaikuttavaa työtä

Remmin perustajat halusivat lähteä tekemään yhteiskunnallisesti vaikuttavaa työtä tuomalla kilpaillulle rekrytointitoimialalle omannäköisen tavan toimia. Remmin perustajat ovat itse yrittäjiä ja työllistäjiä, jotka haluavat saada kaikki työnteosta motivoituneet mukaan kasvattamaan yhteiskunnan hyvinvointia. DEI-arvot ovat Remmin toiminnan sydän.

Remmi on saanut kolmeksi vuodeksi Yhteiskunnallinen Yritys -merkin! Remmi on onnistunut selkeästi työllistämään erilaisista taustoista, lähtökohdista sekä valmiuksista olevia aktiivisia työntekijöitä positioihin suosittelemalla, kohtuullistamalla hinnoittelua sekä tekemällä yhteistyötä yritysten ja yhdistysten kanssa.

Remmillä on yhtenä muista poikkeavana työkalunaan Työnhakukaveri -toimintamalli, jossa esimerkiksi erään merkittävän kumppanin kanssa on onnistuttu pilotoinnissa työllistämään 24 henkilöä tavoitteena olleen 15 sijaan. Jos lukijasta määrä kuulostaa pieneltä, se on jokaiselle yksilölle kuitenkin se merkityksellisin asia: saada itselle sopiva työpaikka yrityksestä, jossa juuri sopiva tehtävä on ollut. Nämä työllistyneet henkilöt ovat käyneet läpi THK-valmennuksen eli ovat suositeltuja ja erittäin hyvin tunnetuksi tulleita henkilöitä. Remmin toimintatapaan kuuluukin se, että me tunnemme meidän työnhakijamme!

Remmin tukitiimille, niille 70 yrittäjälle ja yritysjohtajalle, on suuri merkitys siinä, että Remmi on saanut tämän Yhteiskunnallinen Yritys -merkin. Remmin kumppaneille tällä on myös suuri merkitys, sillä se kertoo Remmin toimintatavasta ja arvoista. Lisäksi työnhakijoille, joita Remmissä autamme, on todella suuri merkitys sillä, että kohtaamme heidät tasavertaisesti, ennakkoluulottomasti sekä kannustaen kohti tulevaa.

Kiitos Suomalaisen työn liitto. Ylpeänä tunnustuksesta kannamme merkkiä harteillamme ja viestimme työn merkityksellisyydestä laajasti ja erittäin mielellämme.

Yhteistyössä on voimaa.

Nina From Remmi

Yhteiskunnallinen Yritys -merkki kertoo, että yritys on perustettu yhteiskunnallista tarkoitusta varten ja voitosta suurin osa kanavoituu yhteiskunnalliseen hyvään. Tärkeää on myös liiketoiminnan yhteiskunnallisten vaikutusten osoittaminen ja toiminnan avoimuus.